سرباز سایبری

Cyber Soldier 313

سرباز سایبری

Cyber Soldier 313

سلام خوش آمدید

دلایل کافی بر این که فرزندان فاطمه (س) فرزندان پیغمبرند (ص)

پاسخ از مرحوم سلطان الواعظین شیرازی

صدوق در کتاب معتبرش(عیون اخبارالرضا)و نیز ابو منصور احمد ابن علی ابن ابی طالب الطبرسی در کتاب (احتجاج) نوشته اند:حضرت امام موسی الکاظم علیه السلام فرمود: روزی در مجلس خلیفه هارون الرشید عباسی وارد شدم از من سوالاتی نمود از جمله این که(چگونه شما میگویید ما ذریه پیامبریم و حال آن که پیامبر عقبی نداشت و به درستی که عقب از برای پسر است نه از برای دختر و شما اولاد دخترید برای آن حضرت) حضرت در جواب او آیه 84 و 85 سوره انعام را قرائت فرمودند: هدایت نمودیم از ذریه نوح یا ابراهیم، داود و سلیمان و ایوب و یوسف و موسی و هارون و ذکریا و یحیی و عیسی و الیاس را که همه از صالحین بودند.

انگاه حضرت به محل استشهاد از آیه عنایت نموده و فرمود به هارون پدر عیسی کیست؟ هارون در جواب گفت برای عیسی پدری نبوده.

حضرت فرمودند:یعنی جز این نیست که خدای تعالی ملحق گردانید او را به ذراری انبیا از طریق مریم و همچنین ملحق گردانیده ما را به ذریه پیامبر صلی الله از قبل مادرمان فاطمه سلام الله.

انگاه حضرت فرمود ایا زیاد بکنم دلیل از برای تو؟

پس حضرت قرائت فرمودند ایه شریفه مباهله را(61 ال عمران) انگاه فرمود احدی ادعا ننموده است که در موقع مباهله

به امر پروردگار در مقابل نصاری داخل نموده باشد پیغمبر مگر علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را . پس مراد از انفسنا علی (ع) است و مراد از نسائنا فاطمه زهرا (س) و مراد از ابنائنا حسن و حسین علیه السلام اند که خداوند انها را پسران رسول خود خوانده است.

پس جمیع سادات فاطمی به این افتخار مفتخرند و تماما ذراری و اولاد رسول الله اند.

این ها علمای شیعی بودند. اما ابن ابی الحدید معتزلی از اعیان علمای اهل سنت در شرح نهج البلاغه در تفسیر همین ایه همین مطالب را بیان میکند.

و محمد ابن یوسف گنجی شافعی در کفایت طالب نقل میکند که رسول اکرم صلی الله فرمودند: خدای عزوجل ذریه هر پیغمبر را در صلب خودش قرار داد و ذریه مرا در صلب علی ابن ابی طالب قرار داد.

و خطیب خارزمی در مناقب، میر سید علی همدانی شافعی در مودت القربی، امام احمد حنبل در مسند، سلیمان حنفی بلخی در ینابیع المودت نقل مینمایند: رسول اکرم (ص)فرمود: این دو فرزند من (حسن و حسین) ریحانه من اند از دنیا و هر دو فرزندان من امامان اند خواه قیام کننده به امر امامت باشند و خواه ساکت و قاعد.

محمد ابن یوسف گنجی شافعی در اخر فصل اول کفایت الطالب و طبری در ترجمه حالات حضرت امام حسن علیه السلام نقل نموده اند:از خلیفه دوم عمر ابن خطاب که گفت:شنیدم  از رسول خدا صلی الله فرمود: هر حسب و نسبی منقطع است روز قیامت مگر حسب و نسب من. و هر اولاد دختری عصبه انها از جانب پدر است، مگر اولاد های فاطمه (س) که من پدر و عصبه انها هستم.

جلال الدین سیوطی در کتاب احیاالمیت به فضائل اهل البیت همین سخنان را از خلیفه عمر نقل میکند.

خلاصه ای از کتاب شبهای پیشاور جلسه اول ص99 تا 102

جمع آوری و تنظیم توسط سرباز سایبری 313

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرباز سایبری

شهید همت: ما در قبال تمام کسانی که راه کج میروند مسئولیم، حق نداریم با آنها برخورد تند کنیم. از کجا معلوم که ما در انحراف این ها نقش نداشته باشیم؟