وزیر ارتباطات مالک تلگرام را نمی‌شناسد!

وزیر ارتباطات مالک تلگرام را نمی‌شناسد!

پس از آن که مدیر ۳۰ ساله پیام رسان تلگرام برای چندمین بار پیاپی علیه مدیران عالی رتبه کشورمان و وزارتخانه‌های ارتباطات و اطلاعات فضاسازی کرد، وزیر ارتباطات گفت: شبکه اجتماعی تلگرام که منتسب به روسیه است هم اکنون در ایران 13 تا 14 میلیون نفر مخاطب دارد و با سیاست‌های وزارت ارتباطات بدون محدودیت مشغول فعالیت است!

کد خبر: ۱۶۶۱۹

به گزارش گرداب: محمود واعظی در دیدار وزیر ارتباطات روسیه ضمن اشاره به اهمیت روابط ایران و روسیه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل نظر با روسیه در همه بخش‌ها به خصوص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد و تلویحا فعالیت آزادانه نرم افزار تلگرام را مصداق این همکاری دانست.

صحبت‌های واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات روسیه از آن جهت حایز اهمیت است که «پاول دوروف» علی رغم اصالت روس، سابقه قضایی و امنیتی منفی در این کشور دارد و اصولا نرم افزار تلگرام با هاست آلمانی شرکت برادر پاول دوروف میزبانی می‌شود و هیچ‌گونه ارتباطی با دولت روسیه ندارد!پاول دوروف، پیش از این به علت بی‌توجهی به درخواست دولت روسیه در حذف صفحات سیاستمداران برانداز این کشور به دنبال آشوب مبتنی بر گمانه غربی تقلب در انتخابات پارلمانی روسیه در سال 2011، توسط نیروهای ویژه امنیت روسیه در خانه اش دستگیر شده بود.

 

همچنین وی در سال 2014، پس از آغاز بحران اوکراین با حمایت رسمی و فتنه گری اروپا، درخواست نیروهای امنیتی روسیه برای مسدود ساختن صفحه یکی از مخالفین دولت را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی VK منتشر ساخت که منجر به اخراج وی از پست مدیرعاملی شد. VK بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی فعال در روسیه است که پیش از این توسط پاول دوروف تاسیس شده بود. 

مدیر بدسابقه تلگرام در حالی که با نظر موافق ایران از بازار پر سود  میلیونی کاربران این شبکه پیام رسان پر رقیب بهره مند شده است، هفته پیش در حساب توئیتر خود نوشت: «مسئولان وزارت ارتباطات و فن‌آوری ایران از تلگرام خواسته‌اند تا از امکان جاسوسی و سانسور کاربران ایرانی این شبکه برخوردار شوند. مقام‌های ایرانی می‌خواهند از تلگرام برای جاسوسی از شهروندان خود استفاده کنند. ما نمی‌توانیم در این زمینه به آنها کمک کنیم و نخواهیم کرد.»

این فضاسازی منفی پاول دوروف با استقبال گسترده جبهه ضد انقلاب و رسانه‌های خارجی مواجه شد و بازنشر وسیعی ذیل عنوان مخالفت مدیر تلگرام با «جاسوسی و سانسور» یافت. به این ترتیب دوروف 30 ساله توانست نگاه‌های جهانی را به سمت خود جلب کند و قیمت اپلیکیشن خود را با سوء استفاده از دیپلماسی ضعیف و نحیف وزارت ارتباطات کشورمان افزایش دهد. 

جالب اینجاست که بلافاصله پس از این اقدام مدیر تلگرام، وزیر ارتباطات کشورمان قول داد تلگرام با مشکل فیلترینگ در ایران مواجه نشده و نخواهد شد! همچنین مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات در نقش رتق و فتق چی تلگرام ظاهر شد و گفت برنامه‌ای برای فیلترینگ این پیام رسان وجود ندارد!

فضاسازی و تبلیغات منفی مدیر اپلیکیشن تلگرام علیه دولت کشورمان در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این کارشناسان از مخاطرات امنیتی، اطلاعاتی و اجتماعی فعالیت پیام‌ رسان‌های خارجی در فضای ارتباطات کشور خبر داده بودند. با این حال سرمایه‌گذاری در جهت ساخت و ترویج نرم افزارهای ساده و ارزان ایرانی با استقبال وزارت ارتباطات مواجه نشده است.

 هر چند تلاش گروه‌هایی از مبدعین و مبتکرین ایرانی به ساخت پیام رسان‌های داخلی همچون «بیسفون» و «ساینا» در داخل کشور انجامید که با استقبال مردم کشورهای همسایه همچون عراقی‌ها و شهروندان افغانستان و آذربایجان و بحرین و امارات مواجه شد، اما به علت عدم حمایت مدیران ارشد وزارت ارتباطات از تولیدکنندگان داخلی و واریز سود هنگفت بازار ۲۰ میلیونی ارتباطات آنلاین به جیب جوانان جویای نام خارجی همچون مدیر تلگرام، مسیر بهره‌کشی و سوء استفاده از موقعیت انحصاری مذکور در اختیار بیگانگان غیرقابل مدیریت قرار گرفت.

۲ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

سلام روز بخیر 
ختم قرآن به صورت انتخاب یک یا چند سوره که واسه ماه رمضونه و نیتش بخشش گناهتن و دوری از گناه ، گروه دوم اگر دوست داشتید شرکت کنید 
فهرست سوره ها رو هم لینکشو گذاشتم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

سرباز سایبری

شهید همت: ما در قبال تمام کسانی که راه کج میروند مسئولیم، حق نداریم با آنها برخورد تند کنیم. از کجا معلوم که ما در انحراف این ها نقش نداشته باشیم؟

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها
بایگانی