سرباز سایبری

Cyber Soldier 313

سرباز سایبری

Cyber Soldier 313

سلام خوش آمدید

خلاصه ای از خطبه غدیر

چهارشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۱۳ ب.ظ

بگذارید قبل از متن خطبه صحبت و تذکری دوستانه با برادران اهل سنت داشته باشم: شما که اعتقاد دارید پیامبر امام و سرپرست مردم را تا روز قیامت به دستور خدا انتخاب و معرفی نکرده، آیا تا به حال خطبه غدیر را خوانده اید؟

اگر خوانده اید پس چرا لجاجت و تعصب می ورزید؟ و اگر هم نخوانده اید حتما در متن خطبه تامل بفرمایید ان شاءالله که به حقیقت دست یابید.

بخشهایی از خطبه غدیر

بخش اول: حمد و ثنای الهی پیامبر صلی الله:

ستایش خدای را سزاست که در یگانگی اش بلند مرتبه و در تنهایی اش به آفریدگان نزدیک است،بی آنکه مکان گیرد و جا به جا شود بر همه چیز احاطه دارد،آغاز و انجام از او و برگشت تمام امور به سمت اوست،آفریننده آسمان و زمین و حمکران آنهاست و از تقدیس همگان برتر است،بر نهانها آگاه است،نیروی آفریدگان از او و توانایی بر هر پدیده ویژه ی او،جاودانه و زنده و عدل گستر است و جز او خدایی نیست،آفرینش او را الگویی نبوده و آفریدگان را بدون رنج و سختی و چاره جویی هستی بخشیده،نه زاده و نه زاییده شده…

بخش دوم: اعلان رسمی ولایت و امامت دوازده امام:

خدای تعالی که معبودی جز او نیست اعلام کرده اگر آنچه درباره (علی) نازل کرده  به مردم نرسانم وظیفه رسالتش را انجام نداده ام و البته خدا مرا از آسیب مردمان نگه میدارد.جبرییل از سوی پروردگارم 3 مرتبه بر من فرود آمد و فرمان آورد که در این مکان به پاخیزم و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی برادر،وصی و جانشین من در میان امت و امام پس از من بوده جایگاه او نسبت به من مانند هارون نسبت به موسی است.پیامبری پس از من نخواهد بود علی صاحب اختیارتان پس از خدا و رسول است.خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده و پیروی او را بر مهاجران و انصار و صحرانشینان و شهروندان و عجم و عرب و آزاده و برده وکوچک و بزرگ و سفید و سیاه و هر یکتا پرست لازم نموده. ای مردم آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام پس بشنوید و فرمان حق را گردن گیرید،پس از من علی ولی و امام و صاحب اختیار شماست.آنگاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود.این قانون تا برپایی رستاخیز خواهد بود.علی پیشوای روشنگر است که خدا در سوره ی یاسین یاد کرده. علی را برتر بدانید او برترین مردمان از مرد و زن بعد از من است.جبرییل از سوی خدا خبرم داد:"هر که با علی بستیزد و به ولایت او گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد" خدا دین را با ولایت علی تکمیل کرد اینک آنان که از او و جانشینانش از فرزندان من و از نسل او تا برپایی رستاخیز پیروی نکنند اعمالشان در دو جهان بیهوده و در آتش ابدی خواهند بود.فرزندان هر پیامبر از نسل اویند و فرزندان من از صلب و نسل علی هستند.این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز رستاخیز برسانند.به زودی بعد از من امامت را با پادشاهی عوض کرده،نفرین و خشم خدا بر غاصبان و چپاول گران.ستیزندگان با امامان گمراه و همراه شیاطینند،البته حزب خدا چیره و غالب خواهد بود.ای مردم بجز علی را امیرالمونین نخوانید...

بخش سوم: حضرت مهدی در خطبه غدیر:

آگاه باشید آخرین امام قائم مهدی از ماست،بر تمامی ادیان چیره،انتقام گیرنده از ستمگران،خون خواه تمام اولیای خدا،نیکو و برگزیده خداست،اوست حجت پایدار و پس از او حجتی نخواهد بود،کسی بر او پیروز نخواهد شد،او ولی خدا در زمین و داور او در میان مردم است،وارث دانش ها و حاکم بر ادراکهاست...

بخش چهارم: بیعت گرفتن و بیان حلال و حرام:

اینک شما را میخوانم که پس از پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید بیعت کرده و به امامت او اقرار نمایید من اکنون از سوی خدا برای امامت او بیعت میگیرم. روا و ناروا بیش از آن است که من شمارش کنم و بشناسانم از این رو مامورم تا از شما بیعت گیرم در مورد علی و اوصیای پس از او.ریشه امر به معروف این است که به گفتار من درباره امامت برسید که جز با امام حق کمال و تحقق نمی یابد. مادام که به قرآن و امامان تمسک کنید گمراه نخواهید شد.شما بیش از آنید که در یک زمان با یک دست من بیعت نمایید از این رو خدا به من دستور داده تا از زبان شما اقرار گیرم و پیمان ولایت امیرالمونین و امامان پس از او که از ذریه ی من و اوست محکم کنم.

تنظیم: گودرزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرباز سایبری

شهید همت: ما در قبال تمام کسانی که راه کج میروند مسئولیم، حق نداریم با آنها برخورد تند کنیم. از کجا معلوم که ما در انحراف این ها نقش نداشته باشیم؟