سرباز سایبری

Cyber Soldier 313

سرباز سایبری

Cyber Soldier 313

سلام خوش آمدید

کمپین آزادی یواشکی زنان در ایران

شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۳۸ ق.ظ

به گزارش «نوری از بهشت» : آیا میدانید ترویج دهنده این کمپین آزادی های یواشکی که در حال علنی شدن می باشد کیست؟ و چه کسانی جذب این نوع کمپین ها می شوند و نظر علم و بزرگان غربی درباره حجاب چیست؟؟؟

 

اعتراض‌های دیگران به حجاب اجباری

 

در این کمپین از جمله محسن کدیور، اسماعیل خویی، سبا خویی، شاهین نجفی، سعید قاسمی نژاد، شهریار قنبری، مهرانگیز کار و مسیح علی‌نژاد شرکت کرده اند.

 

خلاصه زندگی:

 

محسن کدیور: از شاگردان حسینعلی منتظری بوده، و از منتقدان ولایت فقیه و جمهوری اسلامی است. کدیور یکی از بنیان‌گذاران شبکه مجازی جنبش راه سبز(فتنه سال 88) بوده است.

 

اسماعیل خویی: اسماعیل خویی صدور فتوای قتل سلمان رشدی به دستور امام روح‌الله خمینی (ره) را، مانند بعضی دیگر از منافقان، نویسندگان و شاعران سرشناس جهان و ایران از جمله هارولد پینتر، نادر نادرپور محکوم کرد. وی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی است ودر دوران سلطنت محمدرضا شاه پهلوی از طرفداران چریک‌های فدایی خلق بود. که این سازمان به 2 جناح تقسیم شد که یکی از جناح ها سازمان فداییان خلق ایران یا گروهک منافقین نام گرفت

 

سبا خویی: فرزند اسماعیل خویی و مجری شبکه تلویزیونی من و تو ۱ 

 

شاهین نجفی: خواندن ترانه هتاکانه و گستاخانه برای امام نقی علیه السلام و صدور احکام ارتداد برای وی و شاهین نجفی دوم فوریه سال ۲۰۱۷ در شهر تل‌آویو اسرائیل، کنسرتی مشترک را با گروه موسیقی بلک فیلد برپا کرد

 

سعید قاسمی‌نژاد: دو سال حبس به علت اغتشاش و اخلال در نظم عمومی

 

شهیار قنبری: بعد از انقلاب با اشخاصی نظیر لیلا فروهر، حسن شماعی زاده، مارتیک، ابی،داریوش، بیژن مرتضوی، سیاوش قمیشی، امید سلطانی، شهره، نوش‌آفرین، منصور، مهرداد آسمانی و ... همکاری کرد. وی هم اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کند.

 

مهرانگیز کار: همسرش، سیامک پورزند، با اقرار به مطالبی بیان کرد که آنها توسط یک نهاد جاسوسی آمریکا برای براندازی حکومت در ایران تلاش می‌کنند.

 

مسیح علی نژاد کیست؟

 

«معصومه علی‌نژاد قمی» معروف به «مسیح علی‌نژاد» درسال 1355 در بابل متولد شد.او  وی در یکی از نوشته‌های خود اعلام می‌کند که دوستانش وی را مصی صدا می‌زدند

علی‌نژاد در دوران فعالیت مطبوعاتی خود همواره جنجال آفرین بود به طوری که همسرش به شدت با کارهای او مخالفت میکرد و زمانی که اختلاف آنها شدت گرفت از وی جدا شد. علی نژاد بعد از وقایع سال 88 به همراه پسرش پویان از ایران خارج شد. [1]

ولی در سپتامبر سال ۲۰۱۴ با کامبیز فروهر خبرنگار ارشد بلومبرگ ازدواج کرد که قبلا دوست پسر او بوده و رابطه نامشروع داشته اند

مصی (مسیح) علی نژاد خبرنگار ضد انقلاب و مدیر صفحه فراخوان کشف حجاب بانوان با عنوان آزادی‌های یواشکی زنان در ایران، به دنبال مصرف مواد روانگردان در یکی از خیابان‌های لندن اقدام به برهنه‌کردن خود نمود که توسط ۳ مرد شرور و در جلوی دیدگان فرزندش مورد تجاوز قرار گرفت.

یکی از دوستان و نزدیکان مسیح علی نژاد با اعلام این خبر اظهار داشته است: دوشنبه شب خانم علی نژاد به دلیل مصرف مواد روانگردان حال مساعدی نداشت که حدود ساعت ۱۱ شب اقدام به کشف لباس و برهنه شدن در یکی از خیابان های لندن کرد که در این هنگام توسط سه نفر از شروران آن منطقه در همان خیابان مورد تجاوز قرار گرفته است.

پویان فرزند علی‌نژاد هم شاهد این صحنه ها بوده که هم اکنون به دلیل فشار عصبی در بیمارستان بستری شده است.

در حالی که با پادرمیانی مسئولان بی بی سی و لابی گری آن‌ها با پلیس لندن سعی شده خبر این ماجرا، به بیرون درز پیدا نکند اما موضوع به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازتاب فراوانی داشت.

وی با واکنش به انتشار ویدیوی خبر تجاوز به او توسط شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران، به طرز دروغین تکذب کرد.

گفتنی است، گرداننده اصلی صفحه آزادی‌های یواشکی در زمان حضور در ایران پس از فتنه سال ۸۸ و به دنبال آن فرار از ایران به رسانه‌های ضدانقلاب پیوسته و مسئولیت پروژه بررسی وضعیت زندانیان سیاسی و امنیتی و همچنین افراد اعدامی‌ را داشته، گویا پس از فروکش کردن آتش فتنه ۸۸ در ماموریتی جدید مسئولیت انجام پروژه ترویج بی‌حجابی و بی‌حیایی در بین زنان و دختران ایرانی را برعهده گرفته است.

مصی (مسیح) علی‌نژاد دارای فساد اخلاقی بسیاری نیز است، به گونه‌ای که چندی پیش در صفحه فیسبوک خود تصویر رابطه جنسی خود با دوست‌پسر خود با نام “کامبیز فروهر” را برای عموم منتشر کرد و به گفته برخی از نزدیکانش داراری سابقه رابطه با چندین نفر دیگر نیز است.[2]

 

علت پیوستن اعضا به کمپین ؟

 

1) پیروی از هوا و هوس های نفسانی

بی شک در وجود انسان، غرائض و امیال گوناگونی است که همه ی آنها برای ادامه ی حیات او ضرورت دارد. هواپرستی سرچشمه غفلت و بی خبری است برخی زنان به خاطر هوی و هوس خویش به فکر تنوع لباس، آرایش و خودنمایی در جامعه می پردازند، تا اینکه خود را به هر مردی ارائه کنند.

 

2) جلب توجه و کسب جایگاه

انسان موقعیت طلب است و همواره می خواهد در میان مردم از جایگاهی خاص و در خور توجه برخوردار باشد. بعضی از افراد با تحصیل علم و دانش و کسب فصائل اخلاقی و معنوی و یا اجتماعی، جایگاهی بدست می آورند و برخی از افراد فاقد این ارزش ها هستند با نمایش زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و ساختگی زنانه خود و بی حجابی سعی در جلب توجه دیگران می کنند تا به کمبودهای عاطفی و یا اجتماعی خود پاسخ دهند، اما این خودنمایی ها دلیل بر شخصیت و ارزش آنها نمی باشد.

 

3) خودنمایی

با توجه به آفرینش زن توأم با زیبایی و لطف ظاهری و با احساسات و عواطف باطنی و تمایل به خودنمایی که در وجود زن به طور محسوس و قوی به چشم می خورد زمینه تحریک پذیری و ایجاد هیجان و تحریک در دیگران توسط او امری طبیعی است و اگر ویژگی های یاد شده را با آرایش و لباس های دلپذیر و حرکات مهیج بیامیزد و در معرض دید نامحرمان قرار دهد چه مفاسد و انحرافاتی را بوجود می آورد که زمینه ساز اضطراب و نگرانی و پریشانی در روح و روان افراد می شود.

 

4) بی حیایی

یکی از خلقیات پسندیده و صفات عالیه انسانی عفت است ملکه عفت، آدمی را در اعمال و تمایلات جنسی تعدیل می کند و انسان را از پلیدی های شهوت مصون نگاه می دارد بی عفتی و بی حجابی بعضی از دختران و زنان جوان غالبا از دوستان ناباب سرچشمه می گیرد. در نتیجه خانواده ها و دختران باید در انتخاب دوست دقت کنند.

 

5) زیبا جلوه دادن خود نزد دیگران

موضوع زیبایی و جمال طبیعی انسان نیز یکی از مسائلی است که در روایات مذهبی مورد کمال توجه قرار گرفته است جمال در مورد خداوند بزرگ به معنی زیبایی طبیعی یا تجمل مصنوعی نیست، بلکه مراد ا ز جمال الهی صفات جمالیه و کمالات معنوی است. اما عده ای از زنان و دختران که معنی و مفهوم اصل زیبایی را درک نکرده اند تمام هم و غم خود را بر این می گذارند که شکل ظاهری خود را آراسته و آرایش نمایند و به صورتی زیباتر در نزد دیگران حضور یابند و از زیبایی خدادادی خود در جهت خلاف دستورات الهی استفاده کنند.

 امام علی(ع) در حدیثی می فرماید:پوشیدگی برای زن سودمندترین و زیبایی او را پایدارتر می سازد.

 

6) بی غیرتی مردان دراشاعه ی فحشاء

تاثیر متقابل زن و مرد در روابط خانوادگی و سرنوشت فرزندانشان، از اصول غیرقابل انکار در تربیت اجتماعی اسلام است مرد باید همچون حصاری زن را در حمایت و مراقبت قرار دهد این حالت باید هم در مراقبت نسبت به عفاف و پاکدامنی زن باشد و هم در توجه به نیازهای عاطفی و جنسی او توجه مرد به عفاف همسر خویش شرط اولیه حفظ حریم خانواده و حفظ سلامت اخلاقی آن است و در افزایش عشق و محبت وی به شوهر موثر است.

 

7) بی توجهی خانواده ها و عدم انتقال احساس و باور مذهبی به آنها

یکی از مهم ترین نهادهای موثر در رشد، تربیت و رفتار آدمی نهاد خانواده است اگر پدران و مادران بی توجه باشند نسبت به مسائل ومعیارهای دینی و اخلاقی، از شر مفاسد، فرزندان شان در امان نمی باشند. از این رو خانواده مهمترین قسمت می باشد که باید در امر حجاب به دختران خود آموزش لازم را بدهد.[3]

 

8) مورد هجوم تهاجم فرهنگی قرار گرفتن

تهاجم فرهنگی عبارت است از تلاش مستمر و حیله گرانه استکبار برای سلب کردن فرهنگ‌های اصیل و الهی از ملت ها و جایگزین کردن فرهنگ مبتذل و مبتنی بر فساد و عیاشی و بی‌بهره ساختن ملت ها از هویت مستقل ملی و دینی خودشان و سلب اتکا به اراده خود. یکی از مهمترین عوامل درونی که باعث انحطاط فرهنگ یک جامعه می شود رواج فساد اخلاقی و بی حجابی است. وقتی فساد بر روی جامعه تاثیر گذاشت، غالبا آن جامعه قادر به ادامه حیات نیست.

 وظیفه ی مهم مسئولین، نظارت لازم بر موسسات تولیدی است که بسیاری از آنها به مراکز مدسازی و دوخت لباس های بی حجاب تبدیل شده اند. آنها به دوخت لباس های غیرشرعی مبادرت می ورزند. اگر کسی بخواهد مانتو و یا شلوار ساده و یا لباس مناسب و در شأنی خریداری کند موفق نخواهد شد. برخی از بی حجابی های زنان و دختران، ناشی از لباس های تحمیلی مانتوسراهای سودجویی است که به فرهنگ بد لباسی و شهوترانی دامن می زنند.

 

9) دوستی های نامطمئن 

در حقیقت یکی از ریشه های بی حجابی، دوستی های نامطمئن معاشرت های آلوده و مشکوک، گرایش به فرهنگ غرب، شخصیت زدگی، انتخاب الگوهای نامطلوب، احساس پوچی، از درون تهی شدن، بی اعتمادی به فرهنگ خودی و فقر معنویت و نظایر آنها. دختران چون از نظر روحی، عاطفی و احساسی تر هستند از دریچه ی احساسات به دنیا و مسائل آن می نگرند به همین دلیل بیشتر در معرض خطر آسیب های اخلاقی و اجتماعی قرار دارند.[4]

  

حجاب از نظر علمی 

علم نوروبیولوژی چگونه حجاب را اثبات می کند؟

علم نوروبیولوژی یا زیست شناسی عصبی از علومی است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه صاحبان سلطه قرار گرفته و با رازداری و سلطه‌های مافیائی مواجه شده است؛ به طوری که به گفته کارشناسان اطلاع از آخرین دست آوردهای پژوهشی در این زمینه حتی برای بسیاری از متخصصین این رشته نیز مشکل است. علت این امر را در این نکته باید جستجو کرد که این علم ارتباط کامل با عمکرد ذهن داشته و می تواند امکان کنترل ذهن انسان را فراهم آورد. چند وقتی است که کتابی با موضوع «حجاب و عفاف از دیدگاه علم نوروبیولوژی» به همت چند تن از متخصصان و پژوهشگران در این رشته توسط مؤسسه فرهنگی شهید آوینی منتشر شده است که به ارتباط این علم با مقوله حجاب و لزوم داشتن پوشش در زنان و کنترل نگاه توسط مردان می پردازد. در ادامه مقاله به بخشی های از این کتاب از زبان نویسندگان اشاره می کنیم.

 

همه رفتار های انسان پایه نوروبیولوژیکی دارند

دکتر هدایت صحرایی یکی از گردآورندگان این کتاب در ارتباط با این علم بیان داشت: «نوروبیولوژی علمی ‌است که تمام جنبه‌های عملکرد دستگاه عصبی از سطح مولکولی تا سطح کل دستگاه عصبی را دربر می‌گیرد. یعنی هرآنچه که در دستگاه عصبی داریم در این علم می‌توان مطالعه کرد.

نوروبیولوژی عملکرد دستگاه عصبی را می‌سنجد و عملکرد دستگاه عصبی خود را در پدیده‌ای به نام رفتار نشان می‌دهد؛ یعنی هر رفتاری که از انسان سر می‌زند؛ حتما ریشه و پایه آن دستگاه عصبی و نوروبیولوژیکی می‌باشد مثل رفتارهای پرخاش، خنده، قضاوت، هدف دار، بی هدف و… .

پس بر اساس این تعریف، از نظر نوروبیولوژی شخصی نمی‌تواند بگوید که فلان رفتار که از من سر زد تقصیر من نیست یا به اصطلاح بگوید “من نبودم دستم بود؛ تقصیر آستینم بود “. در واقع شخصی این حرف را می‌زند که می‌خواهد مسئولیت رفتارش را از خود سلب کند که این رفتار در شخصی صادق است که دستگاه عصبی‌اش کار نمی‌کند یا اینکه خوب کار نمی‌کند وگرنه در افراد عادی این چنین ادعایی صحت ندارد.»

 

حجاب پدیده بیولوژیکی است نه دینی !!!!!

ایشان بیان داشت: «ما در مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه بقیه الله، به دنبال یک هدف بزرگ یعنی شناخت بیولوژیک رفتارهای اجتماعی هستیم و از میان این رفتارها، رفتار پوشش انتخاب شد چرا که برای مسئله پوشش و مقابله با آن دنیایی از امکانات برای ایجاد جنگ نرم نهفته است.

پوشش در جانوران وجود ندارد و این یک رفتار انسانی است مثلا در مورچه چنین چیزی نداریم که برگی دور خود بپیچد یا مثلا در پرندگان از چیزی برای پوشش خود استفاده نمی‌کنند. ولی در انسان این رفتار پوشش وجود دارد. مثلا ناحیه‌ای به نام قشر پیشانی (frontal cortex‌) که رفتار پوشش توسط عملکرد این ناحیه از مغز صورت می‌گیرد، مخصوص دستگاه عصبی انسان است. قشر پیشانی در حیوانات وجود دارد ولی ضعیف‌تر از انسان است و بسیار جزیی و تکامل نیافته است. در رفتار پوشش خیلی‌ها حجاب را تنها پدیده‌ای دینی می‌دانند. در صورتی که این طور نیست حجاب پدیده‌ای است انسانی و بیولوژیکی.

 

مثلا فرض کنید با یک خانم در خیابان برخورد بکنید و به او بگویید که خدا در قرآن فرموده خودتان را بپوشانید و او به شما بگوید من اصلا خدا را قبول ندارم. اما همین خانم دیگر نمی‌تواند بگوید من علم نوروبیولوژی را قبول ندارم؛ افرادی که خود را به خواب زده‌اند را اگر با تلنگرهای دینی نشود بیدار کرد با تلنگر های علمی‌ می‌توان بیدار کرد و این کمکی است به برهان قاطع که خداوند در کتابش آورده است.

 

 

چه ارتباطی میان علم نوروبیولوژی و حجاب وجود دارد؟

استاد دکتر هدایت صحرایی در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی میان علم نوروبیولوژی که علمی ‌است تجربی و حجاب و عفاف که بحثی است کلامی ‌و دینی پاسخ دادند: «هرجا از انسان صحبت می‌شود بحث نوروبیولوژی مطرح است و حجاب هم یک رفتار انسانی است که در علم نوروبیولوژی وجود دارد. در مغز مراکز مهمی در ارتباط با پروسه عفاف و حجاب وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به مرکز کنترل هیجانات (آمیگدالا)، مرکز کنترل تصمیم­گیری و قضاوت (پری فرونتال) و مرکز تشکیل حافظه (هیپوکمپ) اشاره کرد، تمام عملکرد مغز تحت تأثیر فعالیت این مراکز است و رفتارهایی که از فرد بروز می­ یابد در واقع برآیند عملکرد این مراکز می باشد.

در اسلام از مردان خواسته شده که چشم های خود را از دیدن نامحرم نگه داشته و زنان نیز خودشان را بپوشانند و طوری که باعث جلب توجه آقایان می‌شود حرکت نکنند؛ این مسأله دقیقا علت آناتومی دارد و به ساختار و آناتومی مغز مرد ارتباط دارد.

 

بزرگتر بودن آمیگدال در مردان و تحریک پذیری بیشتر آن ها

وقتی چشم توسط محرک های بینایی که بین ۶۸ تا ۸۱ درصد از ورودی­ های انسان را تشکیل می­ دهند، تحریک می‌شود برای تفسیر آن فقط به قشر بینایی نمی‌رود، بلکه قسمتی از آن به یک ناحیه به نام آمیگدال که مرکز هیجانات در مغز بوده و در آقایان به لحاظ اندازه بزرگتر و همراه با پاسخ های شدیدتری است می رود. علاوه بر این آمیگدال دارای قسمتی است به نام آمیگدال میانی کهرفتارهای جنسی جنسِ نر را کنترل می‌کند و دارای تعداد گیرنده ­های هورمون­ های جنسی بیشتری نسبت به زنان است و اگر قشر مخ به این ناحیه دستور ندهد این ناحیه خاموش نمی‌شود، بلکه فعالیت آن بیشتر هم می‌شود. همچنین آمیگدال یک مدیر اجرایی نیز دارد به نام هیپوتالاموس که می تواند ترشح برخی هورمون­ ها از جمله کورتیزول را موجب شود، هیپوتالاموس نیز در آقایان بزرگتر است؛ در نظر بگیرید یک فرمانده به جای یک گردان ۱۰ گردان زیر دستش باشد زمانی که فرمان می­ دهد اجرای فرمان خیلی قوی­تر اتفاق می افتد.

 

تحریک آمیگدال در اثر بدحجابی زنان و اثرات آن بر مردان

دکتر صحرایی بیان داشت: «وقتی یک مردی حالا در هر سنی چشمش به یک خانم بیفتد که حجاب ندارد و یا پوشش نامناسب است؛ تحریکاتی که توسط این تصویر در ذهن مرد ایجاد شده به آمیگدال این فرد می‌رود و آمیگدال این فرد را برای انجام عمل جنسی آماده می‌کند.

حالا اگر امکان پاسخ این مسأله نباشد آمیگدال این فرد فعال باقی می‌ماند که این امر موجب استرس بسیار خطرناک می‌شود، که این استرس خودش را به انواع مختلف ظاهر می‌کند مثلا در جایی با خشم و در جاهای دیگر با عمل ‌های دیگر.

حالا اتفاقی که برای این فرد می‌افتد این است که این فرد مغزش دچار مشکل می‌شود و قشر فرونتال کورتکس که از قضا محل قضاوت و تصمیم‌گیری هم هست تحت تاثیر آمیگدال قرار می‌گیرد و از کار می‌افتد، و این فرد که تحت تاثیر صحنه‌ای قرار گرفته تا مدت‌ها توانایی تفکر و تصمیم‌گیری صحیح را ندارد. پس به همین دلیل است که قرآن خطاب به آقایان می­ فرماید: «قل للمؤمنین یغضوّامن ابصارهم و یحفظو فروجهم» و به خانم­ ها می­گوید: «و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لایبدین زینتهن» تاکید بر زنان برای آشکار نکردن زینت هایشان دقیقا به همین علت است؛ که زینت های خانم ­ها موجب برانگیخته شدن مرکز هیجان در مغز آقایان می شود. با این وجود می توان دریافت که تاکید اسلام برای کنترل نگاه به چه علت است.

 

 

آیا محرک‌ های بینایی بر روی خانم ها به اندازه مردان اثر دارد؟

در خانم ها نیزآمیگدال وجود دارد. ولی قدرت و تاثیر آن به اندازه مردان نیست. خانم زینب اختری عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه بقیه الله(عج)، دکترای تخصصی فیزیولوژی و یکی از گردآورندگان این کتاب در این رابطه بیان داشت: «ممکن است خانمی بگوید من با دیدن صحنه های نامناسب یا همان ورودی های حسی جنسی هیچ مشکلی برایم پیش نمی آید و مثل یک آقا تحریک نمی شوم. پاسخ این سوال را می توانیم دربخش جانب «کمپلکس آمیگدالا» که قابلیت تشکیل حافظه هیجانی را دارد و در خانم ها گسترده تر و بزرگتر است جستجو کنیم، این حافظه در خانم ها بهتر تشکیل شده و ماندگاری بالاتری را داراست.

 

مثلا خانمی با آقایی به سفر ماه عسل می­ روند پس از چند سال بویی در فضا پخش شده است که یادآور خاطرات آن زمان برای خانم است؛ اما چون چنین حافظه ای در مرد تشکیل نشده است، نسبت به آن بی اعتنا است. این موضوع به دلیل حافظه هیجانی بویایی است که در آمیگدالای خانم تشکیل شده است. که ممکن است در ارتباط با طعم و مزه غذاها هم اتفاق بیفتد. یا با دیدن صحنه و یا شنیدن صدایی باز هم خاطره ای را برایشان تداعی کند. و این به دلیل حافظه هیجانی قوی است که خانم ها دارند.

 

آمیگدال و علت افسردگی بیشتر زنان نسبت به مردان

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: «این حافظه تا کجا خوب است، تا زمانی که از حد طبیعیش خارج نشود اما مداومت بر ورودی­ های بینایی جنسی با استفاده از فیلم، عکس یا حضور در مکان های نامناسب که به شدت حافظه هیجانی ایجاد می کند، موجب فعالیت بیش از حد آمیگدالا می شود و روشن ماندن این بخش از مغز، اجازه فعالیت صحیح را به مرکز تشکیل حافظه یا هیپوکمپ نمی دهد و در نتیجه حافظه کلی دچار اختلال می شود. فعالیت بالا و بیش از اندازه آمیگدال موجب بیماری افسردگی در فرد می شود و این موضوع همان علت آمار افسردگی بالای خانم ها نسبت به آقایان است؛ میزان افسردگی خانم ها نسبت به آقایان ۲ برابر است؛ ممکن است در خانم ها به لحاظ جسمی اتفاقاتی که در آقا رخ می دهد، به وجود نیاید اما به خانم ها نیز آسیب جدی وارد می شود؛ به طور مثال خانم فکر و ذهنش جای دیگری است و مثلا می خواهد درس بخواند کتاب را باز می کند اما نمی تواند بر موضوع کتاب تمرکز پیدا کند.»

 

بعد بویایی در نوروبیولوژی و ارتباط آن با اختلاط بین محرم و نامحرم

خانم اختری، دکترای تخصصی نوروبیولوژی بیان داشت: «کموسیگنال ها یا پیام رسان های شیمیایی در عرق، ادرار و ترشحات دستگاه تناسلی وجود دارد و ما آن ها را از طریق سیستم بویایی درک می کنیم. در واقع کموسیگنال ها مشابه با فرمون ها در حیوانات است، بسیاری از ارتباطات حیوانات با همنوع خود از این طریق برقرار می­ شود همچنین صیاد صید را از این طریق به دام می اندازد، در جفت گیری هم بسیار مؤثر است و نقش ویژه ای را برعهده دارد.

 

 

به جا ماندن کموسیگنال ها در محیط و تحریک شدن زنان و مردان

به گفته دکتر اختری: «سیستم بویایی در حیوانات قوی تر از انسان است و در انسان خیلی محدود شده است، اما وجود دارد و اثرات منحصر به فردی را نیز دارد، این کموسیگنال ها در زنان و مردان متفاوت است. این سیگنال ها توسط جنس مخالف جذب می شود؛ همچنین این کموسیگنال ها در جنس مخالف اثراتی را بر بدن و عملکرد آن دارد. به طور مثال دختری که به سن بلوغ نرسیده در مواجهه با کموسیگنال مردان می تواند دچار بلوغ زودرس شود، همانطور که شاهد هستیم امروزه سن بلوغ بچه ها پایین آمده است.

 

کموسیگنال ها دو جزء دارند، یک جزء فرار و دیگری غیرفرار، جزء غیرفرار در عرق و ادرار فرد می تواند در محیط باقی بماند، ممکن است شما وارد محیطی شوید که به صورت فیزیکی شخص نامحرمی را نمی بینید اما اثرات او یعنی جز غیر فرار کموسیگنال او آنجا وجود داشته باشد و اثرات خود را بگذارد، شاید این یکی از دلایلی باشد که در اسلام توصیه شده است که اختلاط بین محرم و نامحرم نباید صورت بگیرد. به طوری که در احادیث آمده که وقتی حضرت زهرا (س) در خانه بودند و مردی نامحرم و نابینا وارد خانه می‌شوند آن حضرت خود را می‌پوشانند که وقتی از ایشان سؤال می‌شود، می‌فرمایند من ترسیدم بوی من به مشام ایشان برسد.»

 

خانم دکتر اختری بیان داشت: «برای هر حکمی که در اسلام آمده است، حکمتی وجود دارد که انجام دادن آن به نفع انسان است و چنانچه فردی بخواهد در این دنیا زندگی سالم، آرام و بی تنشی داشته باشد و در کنارش احساس خوبی هم داشته باشد و احساس پشیمانی نکند می بایست این موارد را رعایت کند؛ در واقع رعایت این احکام به سود انسان است؛ چرا که هر انسانی برای آفریدگار مهم است و تأکیداتی که در دین آمده و علم هم آن را به اثبات رسانده است بر این امر صحه می گذارد.[5]

 

 

دلایل علمی داشتن حجاب برای بانوان

دانشمندان آلمانی به وسیله آزمایشاتی ثابت کرده اند که امواج نامرئی الکتریکی مثبت از مردان و الکتریسیته منفی از زنان ساطع می شود و بر طبق آن یکدیگر را جذب می کنند.

در میان کلیه موجودات عالم اعم از انسان، حیوان و غیره رابطه ی مغناطیسی و الکتریکی «قوه جاذبه» وجود دارد و به وسیله آن یکدیگر را جذب می کنند.الکتریسیته و جاذبه مثبت که در مرد و جنس نر بطور کلی موجود می باشد، جنس مقابلش را که دارای الکتریسیته منفی است به طرف خود می کشاند و آن را بسوی خود جذب می نماید.

این نیروی موجود چیزی است که هیچ عاملی نمی تواند از آن جلوگیری به عمل آورد زیرا آن یکی از بزرگترین نوامیس طبیعی به شمار می رود و یگانه وسیله برای دوام بقای نسل می باشد.

اما باید به این موضوع توجه داشت که الکتریسیته و قوه مغناطیسی یا جاذبه در شرایط خاصی بوجود می آید و هرچه این شروط مهیاتر باشد نتیجه یا راندمان آن بیشتر خواهد بود.

 کلیه روانشناسان چشم چرانی را یک نوع انحراف روانی قلمداد می کنند. این انحراف هرگاه در کسی بوجود آید قابل توقف نخواهد بود و هر لحظه بر میزان آن افزوده خواهد شد. یک فرد چشم چران هرگز با چند ساعت چشم چرانی نمودن در روز قانع نمی شود و این حالت کم کم در او یک حالت وحشیانه و حیوانی خاصی به وجود می آورد و رفته رفته او را به یک بیماری و انحراف روانی دیگر مبتلا می سازد.

 در این حال بیمار از تماشای بدن عریان و... لذت می برد و این مرحله مقدمه ایجاد سادیسم است. اصولا اکثر بیماری جوانان از این ره گذر آغاز می شود زیرا چشم می بیند و دل می خواهد و قلب برای بدست آوردن خواسته خود فعالیت می کند و روح تسخیر می شود و چون کار به جایی نمی رسد و جو طبیعی این رشته را پاره می کند و پاره شدن رشته ی این لذت عاماً ایجاد یک عقده ی روانی می شود و روحش متزلزل می شود.

یکی از بیماریهایی که در اثر عدم تعادل در استفاده از انگیزه جنسی بوجود می آید، بیماری خودنمایی است که حالتی است که شخص با نشان دادن قسمتی از بدن میل جنسی خود را ارضاء می کند. نشان دادن بدن از طریق ماهواره، مجلات، فیلمها و... از این مواردند اینها سه دسته هستند.

الف) خفیف، افرادی هستند که با پوشیدن لباس های عجیب و غریب و یا انتخاب رنگ های تند و زننده توجه دیگران را جلب می کنند.

ب) متوسط، بیرون گذاشتن قسمتی از بدن

ج) حاد، منحرفین (برهنگان)

 

 

بیماری خودنمایی در زنان مشهورتر است.

 

 

بسیاری از تجار بزرگ جهان، از زن برای فروش کالا استفاده می کنند، عکس بدن آنها را روی جوراب و... می اندازند یا او را در کنار اشیاء قرار می دهند، مردها در حقیقت عکس زن را می خرند نه کالا را.[6]

 

  

حجاب از دیدگاه بزرگان غربی

 

چارلی چاپلین در نامه ای به دخترش می نویسد: دخترم هیچ کس و هیچ چیز دیگر را در این جهان نمی توان یافت که شایسته آن باشد که دختری ناخن پای خود را بخاطر آن عریان کند... برهنگی بیماری عصر ماست به گمان من تن عریان تو باید از آن کسی باشد که روح عریانش از آن توست.

 

ادوارد یاکوب ( جهانگرد و طبیب آلمانی): در ایران در بازار به زنانی با چادر بر می خوریم که به هنگام صحبت کردن از طرز تکلم آن ها می توان به مقام بلندشان پی برد. زنان ایرانی در خروج از منزل آزادی بسیاری دارند و علی رغم جدار مستور خود به همه امور اعمال نفوذ دارند حتی در کارهای سیاسی، در سقوط برخی حکام و وزرا سرنخ را باید از آنها جست.

 

ویکتور هوگو: می گویند بردگی در اروپا از بین رفته است اما بردگی همچنان ادامه دارد و بر زنان تحمیل می شود و نامش فحشاست. اصولا زن عفیف، زیبا و دلپسند است، وجاهت توام با وقار و عفت، به زن قدرتی می دهد که قوی ترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست، بلکه آنها را به خضوع و تعظیم در مقابل خویش وادار می سازند."

 

آلفرد هیچکاک: زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و نقاب و رویبندی که به کار می بردند، خود به خود جذاب می نمودند و همین مسئله، جاذبه نیرومندی به آن ها می داد، اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان می دهند، حجاب و پوششی که دیروز بر زن شرقی کشیده شده بود، از میان می رود و همراه آن از جاذبه جنسی او هم کاسته می شود. من معتقدم زن باید مانند فیلمی پرهیجان و پرآنتیک باشد، بدیم معنی که ماهیت خود را از کمتر نشان دهد و بگذارد مرد برای کشف او بیشتر به خود زحمت دهد.

 

یکی از زنان نویسنده آمریکاییدر کتاب خود به نام Regress ارتجاع این مطلب را پذیرفته و می‏گوید: "من به عنوان یک فمینیست اعلام می‏کنم که جامعه آمریکا هیچگاه مثل امروز آزاد نبوده، و در عین حال هیچ وقت خود را مثل امروز تا این حد نگون‏بخت نمی‏ دیده است. این بدان معنی است که آزادی به او اندیشه و تفکّر صحیح را نیاموخته است." وی در جای دیگری از کتاب خود می ‏افزاید: "اما با وارد شدن حجاب به عرصه زندگی، معیار‏هایی مثل مادر بودن، احترام و حتی مفهوم خانواده و عفاف را درک کردیم."

 

خانم پروفسور «یوت ساشووسکی» (Ute Sashovsky) وکیل دادگسری در آلمان می‏گوید: "ما در هر ایالتی که زندگی می‏کنیم، باید قوانین مربوط به آن ایالت را مراعات کنیم، نه قوانین ایالت های دیگر را. در نتیجه، رعایت قانون یک ایالت توسط اهالی آنایالت، به هیچ وجه ضایع کردن حقوق ساکنان ایالت های دیگر نیست. به همین ترتیب کسی که معتقد به یک دین است ملزم به رعایت قوانین و دستورات آن دین می‏باشد و این کار او به معنی ضایع کردن حقوق پیروان سایر ادیان نیست. و اگر می‏بینیم در جایی قانون ممنوعیت حجاب تصویب می‎‏شود، این کار، تبعیض نسبت به حقوق پیروان یک دین به نفع پیروان ادیان دیگر است." وی در جای دیگری می‏گوید: "من می‏پندارم کسی که از روی اعتقاد دینی خود روسری بر سر دارد به هیچ وجه به حقوق دیگران تجاوز نکرده است."

این وکیل آلمانی تاکید می‏کند: "قانون ممنوعیت حجاب، به نسبت قانون ایالتی هسن، بزرگترین بی‏ عدالتی و قانون‏ شکنی به حساب می‏ آید و در مقابل، حجاب یکی از موانع محکم در برابر فساد و فروپاشی جامعه است. چرا در جامعه ‏ای که عمل زشتی مثل همجنس‏بازی توسط قانون به رسمیت شناخته شده است، رعایت عادی‏ ترین سفارشات و دستورات دینی برای مسلمانان ممنوع می‏ باشد؟!"

 

پروفسور نروژه گارودی، از متفکران فرانسوی معتقد است که ممنوعیت حجاب برای مسلمانان فرانسوی نتیجه تبلیغات مسموم آمریکا و صهیونیسم بر ضد اسلام است. وی می‏گوید: "امروز، جنگ بر ضد تروریسم به وسیله‏ ای برای تضعیف نمودن اسلام در جهان تبدیل شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند چهره اسلام را به جهانیان بسیار خشن جلوه دهند. گارودی ممنوعیت حجاب در فرانسه را اقدامی غیر دموکراتیک شمرده و می‏گوید: "حجاب یکی از اصول بنیادی و ارزشی به حساب می‏ آید."

 

آلما (Alma) و لیلی (Lili) هر دو دختر وکیل «لوی» که یک یهودی است، اسلام آورده‏ اند و به دلیل حفظ حجاب خود از مدرسه اخراج شده ‏اند. این دو خواهر که بر حفظ حجاب خود اصرار دارند می‏گویند به هیچ قیمتی حاضر نیستند دست از حجابشان بردارند. پدر یهودی این دو خواهر می‏گوید: "من به دین دخترانم احترام می‏گذارم، از آنها حمایت می‏کنم و در دادگاه از آنها دفاع خواهم کرد." لوی می‏گوید: "حجاب یکی از دستورات قرآن است که ارزش اخلاقی زن در جامعه را تعیین می ‏نماید. حجاب نشانگر پاکیزه بودن، رستگاری و آلوده نبودن زن است."

 

خانم «هنولا ناکاتا» (Henula Nacata) نویسنده ژاپنی می‏گوید: "اسلام آوردنبرای من یک آزمایش بسیار بزرگ بود. همکاران، دوستان و نزدیکانم به من ناسزا گفته و با من بدرفتاری نموده و علاوه بر آن اهانت بسیاری کردند و حتی با من قطع رابطه نمودند. اما پس از مدّتی، پایداری من در حفظ حجاب، باعث پیروزی من بر همه این ناسازگاری‏ ها گشت و همه آنها از در صلح با من وارد گشته‏ اند. تحمل من در برابر این آزمایش باعث شد تا خداوند همه این‏ ها را به من بازگرداند. خانم ناکاتا در باره احساس خود از داشتن حجاب می‏گوید: "با داشتن حجاب بود که من انسانیت و ارزش زنانگی خود را احساس کردم. حجاب به من می‏ آموزد که از دسترس بیگانگان دور بمانم. امروزه به‏ ویژه در بین جوانان، گرایش روزافزون به حجاب دیده می‏شود که نشانه رشد اسلام نیز می‏ باشد. تا من زنده هستم، برای اسلام و حجاب تبلیغ خواهم کرد، چون حجاب مایه آرامش و آسایش در جامعه می‏ باشد."

 

«میشل لالان» کشیش فرانسوی می‏گوید: «من به عنوان یک مسیحی مطمئن هستم که حجاب مسلمانان همچون یک ارزش معنوی باید آزاد باشد و جایگاه مناسب خود را در میان جامعه داشته باشد.»

 

خانم «رَجنَر اختر» سمیناری را به نام "اندیشه پیرامون حجاب اسلامی" در لندن برگزار نمود. وی می‏گوید: "من این سمینار را تشکیل دادم تا از خانم ‏های محجبه و موضوع حجاب دفاع کنم تا حجاب در کشورم آزاد باشد." وی می‏افزاید: «حجاب به نفع ما و کشور ماست. باید چنین سمینار‏هایی را در شهر‏های مختلف کشور تشکیل داد تا حجاب را به همه معرفی نموده و آن را تبیین کند که همه بدانند حجاب نه تنها ضرری ندارد بلکه به نفع مردم، جامعه و کشور است.»

 

خانم «ایوان ردلی» نویسنده و خبرنگار معروف انگلیسی که اسلام آورده و محجبه شده است، می‏گوید: "حجاب در زندگی من و حفظ امنیت من نقش بسیار بزرگی را ایفا نمود و من با پناه آوردن به حجاب، خود را در امنیت احساس می‏کنم."[7]

 

برتراند راسل (فیلسوف انگلیسی): از لحاظ هنر مایه تأسف است که به آسانی بتوان به زنان دست یافت و خیلی بهتر است که وصال زن دشوار باشد، بدون آنکه غیرممکن گردد. بدیهی است وقتی اجازه دادیم هر کاری آزاد باشد، آزار جنسی، مزاحمت ها و تجاوز به عنف هم افزایش پیدا می کند، جامعه ای که علیه شرم و حیا اعلام جنگ کرده، دشمن زنان است. (فمنیست در آمریکا تا سال ۲۰۰۳ ص ۲۰۰)

 

اوریزان ماروث: مرد فطرتاً طالب دختری است که مانند بنفشه محجوب و سلیم الطبع و در عین سادگی و عفاف داری کمال، لطف و دلبری باشد. زنی که دارای صفات و ملکات فاضله بوده و نام زن شایسته اوست، هر جا و به هر حالت که باشد مورد تقدیس و احترام مرد واقع می شود.

 

سالی کلاین (فمنیست): در حقیقت آن چه در سال های اخیر به دست آمد آزادی زیادی زنان نبود بلکه مشروعیت بخشیدن به بی بند و باری مردان بود.

 

نیکیتا خروشچف (رئیس جمهور پیشین شوروی): آینده شوروی در خطر است و جوانان هرگز آتیه امیدبخشی ندارند زیرا بی بند و بار و اسیر شهوات گشته اند.

 

ماهاتما گاندی (رهبر فقید انقلاب هند): زن با اینکه به ظاهر درصدد آزادی برآمد، ولی در خطر جدیدی قرار گرفت و آن خطر، بازیچه قرار گرفتن و وسیله هوسرانی های مرد شدن است. من ترجیح می دهم، نسل انسان نابود شود تا اینکه بماند و با تبدیل زن یا ظریف ترین مخلوق الهی به یک وسیله عیاشی و شهوت رانی مرد، از هر حیوانی پست تر گردد. مادام که در اجتماع وجود زن تنها وقف لذت بخشیدن به مردان است، ما همه باید بنام مرد، سر از شرم به زیر افکنیم.

 

جان اف کندی (رییس جمهور معروف آمریکا): نسل جوان اروپایی و آمریکایی هوسباز هستند، من برای نسل آینده آمریکا بیمناکم.

 

ایمانوئل کانت: در عشق جنسی، عاشق معشوق را تنها به دید یک شیء اشتها آور می نگرد. به محض آنکه معشوق در اختیار قرار گرفت و آن رغبت آرام گرفت دیگر دور انداخته می شود مثل دور انداختن لیمویی که کاملا مکیده شده یعنی رابطه جنسی به تنهایی و بدون عشق حقیقی تحقیر طبیعت انسانی است.

 

ویل دورانت: آنچه بجوئیم و نیابیم عزیز است. زیبایی به قدرت میل بستگی دارد. میل با اقناع و ارضاء ضعیف و با منع و جلوگیری قوی می گردد.

 

ویل دورانت: زنان دریافتند که دست و دل بازی مایه طعن و تحقیر است و این امر را به دختران خود یاد دادند.

 

ویل دورانت: حیا یکی از دلفریبی های زن است. زنان بی شرم و حیا جز در موارد زودگذر برای مردان جذاب نیستند.

 

پلینت روث: رواج فرهنگ برهنگی نه تنها آن را به صورت عادی و یک چیز بی اهمیت در نمی آورد بلکه عطش روحی را افزایش می دهد.

 

 

ژان ژاک رسو: شبیه شدن زنان به مردان باعث تسلط مردان بر آن ها می شود.

 

دیوید هیوم (فیلسوف اسکاتلندی): پاکدامنی ضامن مقام پدری مردان، برای فرزندانشان می باشد.

 

بارون دو مونتسکیو (از متفکران سیاسی فرانسه در کتاب روح القوانین می نویسد): قوانین طبیعت حکم می کند زن خوددار باشد زیرا مرد، با تهور آفریده شده و زن نیروی خودداری بیشتری دارد بنابراین، تضاد بین آنها را می توان با حجاب از بین برد و براساس همین اصل، تمام ملل جهان معتقدند که زنان باید حیا و حجاب داشته باشند.

 

لئو تولستوی (نویسنده و فیلسوف روسی): مسبب ازدیاد طلاق در اروپا را تمدن فاسد و اختلاط جنسی و نبودن حجاب دانسته و گفته که زن به واسطه معاشرت با مردی که موافق میل اوست، از همسر خود روی می گرداند و محبت صادقانه به عنوان اساس رابطه خانوادگی در اروپا نادر است.

 

وندی شیلت: بر اساس پژوهشی که دکتر آنت لاوسون در سال ۱۹۹۸ پیرامون خیانت به همسر انجام داده است ۱۸% شوهران بریتانیایی مرتکب خیانت شده اند. رقم مشابهی نیز در مورد ایالات متحده آمریکا وجود دارد (فمنیست در آمریکا تا سال ۲۰۰۳ ص ۳۶). چشم می بیند، دل می خواهد و قلب برای به دست آوردن خواسته خود به تکاپو می افتد. مغز به عنوان فرمانروای بدن، بدون توجه به عقل، تمام اعضای بدن را وارد به فعالیت نموده و روح را تحت سلطه خود قرار می دهد. چون جسم راه به جایی نمی برد، روح فشارهایی وارد می کند و این فشارها عامل ایجاد عقده های روحی – روانی می شود. درنتیجه جوان که روحش متزلزل شده و فکرش منحرف است به اعمال غیر انسانی روی می آورد.[8]

 

 

آمار تعداد تولدهای خارج از ازدواج در جهان

 

عدم ازدواج شرعی و ازدواج های سفید و روابط نامشروعی که با دوست جنس مخالف انجام میگیرد، باعث افزایش آمار تعداد تولدهای خارج از ازدواج یا همان زنازادگان (حرام زاده) میشود که به تفکیک مناطق مختلف جهانی که تا سال 2012 منتشر شده است بالاترین آمار زنازادگی مربوط به کشور کلمبیا با %84 و کمترین آن مربوط به کشور هند با %1 است. همچنین با در نظر گرفتن آمارهای منطقه‌ای، بخش مرکزی و جنوبی قاره آمریکا بیشترین و خاور میانه کمترین میزان تعداد زنازادگان را داراست. این مسئله بدین معناست که هنگام راه رفتن در خیابان‌های مثلا برزیل (%66)، احتمالا دو سوم انسان‌هایی اطراف خود می‌بینیم زنازاده هستند.

 

 

استاد حسن عباسی آمارهای رسمی جهانی که در ذیل خبر آمده است، علت پایین بودن تعداد تولدهای خارج از ازدواج کشورهای اسلامی را بالا بودن سطح فرهنگ در این کشورها دانست. در عین حال وی آمار وحشتناک تعداد وب‌سایت‌های غیراخلاقی در این کشورها را با تعداد زنازادگان در این کشورها مرتبط دانست و این دو مقوله را ذیل جاهلیت مدرن و لیبرالیسم فرهنگی در این کشورها تعریف کرد [9] 

 

 

 

نکته قابل توجه افزایش آمار زنازادگان در جهان هنگامی مهم است که یک فرد زنازاده بدون شک در مقابل امام زمانه اش و اسلام و.... می ایستد و مخالفت می کند و حتی می جنگد برعلیه حق شمشیر میکشد ، ولی یک فرد حلال زاده که از تفکرات نسبتا کاملی برخوردار نباشد شاید مخالفت کند بر علیه امام زمانه اش و عقاید و تفکرات دولت اسلامی، ولی هیچ موقع برعلیه حق هجوم نمی آورد و حمله نمی کند ، یک روزی به راه صحیح وارد خواهد شد دُرست مثل حُر و طیب ها.

 

 

منبع:

[1]

http://didban.ir/fa/news-details/10421/%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%AD-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F/

[2]

http://www.empireoflies.ir/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87/

 

[3]

http://hijab.hayatebartar.ir/2995-7-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C.html

[4]

http://www.mehrnews.com/news/2116925/%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B2%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85

[5]

http://bahejab.com/note/25319/

[6]

http://www.jamnews.ir/detail/News/397375

[7]

http://basirat-14.blogfa.com/post-23.aspx

[8]

http://nedaesfahan.ir/1745/%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%AE%D9%86-32-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88.htm

[9]

http://www.mashreghnews.ir/news/313367/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-428-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%AC%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
سرباز سایبری

شهید همت: ما در قبال تمام کسانی که راه کج میروند مسئولیم، حق نداریم با آنها برخورد تند کنیم. از کجا معلوم که ما در انحراف این ها نقش نداشته باشیم؟